MediaDirekt´s svar på dårlig omtale
Da vi har valgt, at vi IKKE vil deltage aktivt i den usaglige kritik der er om os på nettet, så har vi istedet skrevet vores generelle holdninger her, på denne side.
Vi er naturligvis kede af den dårlige omtale, der er om os på nettet, men hvis man sorterer alle indlæg fra, som ikke er skrevet af faktiske kunder, men derimod af konkurrenter og personer der gerne vil deltage i debatten, men som kun kender sagen fra én side, så gætter vi på, at der er ca. 10 til 20 utilfredse kunder.
Dette er naturligvis 10 til 20 for mange, men det skal jo ses i lyset af, at vi faktisk har haft (nedenstående tal er opgjort pr. februar 2011):
- over 1.700 hjemmeside kunder.
- over 500 Adwords kunder.
- og over 1.400 SEO kunder.
Så samlet set har vi haft over 3.600 kunder (over de sidste 4 år), og med så mange kunder, så er det svært at undgå nogle enkelte utilfredse kunder.
Men hovedårsagen til at der er så "mange" utilfredse kunder er, at vi fra starten har lagt en klar holdning:
"Alle skal overholde hvad der bliver lovet! - og vi lader os ikke true med indlæg på nettet"
Så med det sagt, så vil vi nedenfor uddybe hvad der er lovet ved de enkelte produkter.
Fakta omkring SEO+
- Vi har her tilbudt kunderne, at de GRATIS kan prøve vores produkt i 8 uger!( Enkelte har dog købt et år fra start af, uden de første 8 uger gratis.)
Kunderne siger "jeg synes det er det bedste salgsmateriale jeg kan få, da jeg jo så helt præcis kan se, hvad det giver MIN virksomhed"
- Hvis abonnementet opsiges i løbet af de 8 uger, så kommer der IKKE nogen skjult regning!
- Hvis abonnementet IKKE opsiges i løbet af de 8 uger, så forsætter det automatisk til vores normalpris!
Kunderne siger "det kan jeg godt acceptere!"
- 80% af vores kunder får side 1 placeringer på Google.dk med de søgeord de har valgt!
Fakta omkring Adwords
- Vi har på et tidspunkt kørt en konkurrence, hvor danske virksomheder kunne vinde en Google Adwords kampagne til ½ pris.
Kunderne siger "det er da en god besparelse at få"
- Over 50% af vores kunder genbestiller min. 1 ekstra kampagne!
- Over 35% af vores kunder er stadig kunder hos os efter 3 år!
Fakta omkring Hjemmesider/Webshops
- Vi tilbød på et tidspunkt at kunderne kunne prøve en hjemmeside i 3 månder for under kr. 1.000,-!
- Vi har danmarks nemmeste CMS system!
Kunderne siger "jeg har prøvet et par forskellige systemer, men dette er det nemmeste jeg har prøvet"
- Vores abonnementer på hjemmesider og webshops er blandt de billigste i danmark!
- Vores pris på et professionelt design er også blandt landets billigste - og vi arbejder på designet indtil kunden er 100% tilfreds!
HVAD ER DET SÅ KUNDERNE BROKKER SIG OVER?
- De fleste "klager" går på, at kunden ikke mener, at have lavet en aftale med os eller at vi ikke skulle have holdt det vi har lovet.
Uanset hvad kunden mener, så undersøger vi naturligvis ALTID sagen og hvis det viser sig at kunden har ret, så skal vi være de første til at erkende vores fejl.
Det er rimelig simpelt for os, at undersøge om kunden har ret eller ej, da vi optager alle vores samtaler (samtalen får kunden naturligvis adgang til i tilfælde af tvist) og det er her de "utilfredse" kunder opstår.
- "Hvorfor optager i samtalen?"
Det kan da kun være en fordel at vi optager samtalen, da vi så har mulighed for at undersøge kundens påstand!
- "Jeg har ikke fået nogle kunder ud af det?"
Det kan vi heller ikke garantere, men vi har givet 8 uger, så man selv kan teste om SEO virker for den pågældende virksomhed!
- "Jeg har ikke haft 8 uger på nettet"
SEO er en ydelse og denne ydelse/abonnement starter den uge som sælgeren og kunden har aftalt (som også står i ordrebekræftelsen). Vi kontakter kunden i opstartsugen, hvor vi sammen finder de søgeord kunden ønsker. Derefter skal der skrives en salgsfremmende tekst, som bagefter bliver kodet og lagt online - så hvornår i løbet af de 8 uger kunden kommer online, afhænger af hvor hurtigt kunden svarer på vores forespørgsler!
MEN HVORFOR SKRIVER KUNDERNE PÅ NETTET, NÅR VI JO KAN BEVISE AT DET IKKE PASSER?
- Hvis du kigger efter, så tror jeg ikke der er ret mange af de faktiske kunder der oplyser HVEM de er, for dette ville jo give os mulighed for at bevise at deres påstand ikke holder vand.
Så når alt kommer til alt, så er de "mange" utilfredse kunder, nogle der har glemt at opsige eller nogle som mener at vi da sagtens kan ændre i aftalen (til deres fordel)!
"OG HER HAR VI JO VALGT HOLDNING - ALLE SKAL OVERHOLDE HVAD DER ER LOVET - OGSÅ DE 0,5% AF VORES KUNDER DER SKRIVER PÅ NETTET!"