Er dine kunder blandt de ca. 1.340.000 danskere der er tilmeldt Facebook...?
MediaDirekt sørger for at dit budskab kommer ud til PRÆCIS din målgruppe.
Hvad er FaceBook? Facebooks styrke i forhold til Google og andre søgemaskiner er, at du kan målrette dine annoncer til præcis de mennesker, du ønsker skal se dem.
Hvordan fungerer det? Annoncer på Facebook vises som tekstlinks (evt. med et billede) og fungerer som et aktivt link til din hjemmeside/annonce. Annoncerne er altså synlige for brugerne, når disse er logget ind på deres profiler og surfer rundt på Facebook.
Hvorfor bruge MediaDirekt? MediaDirekt´s professionelle tekstforfattere udformer en annoncetekst (ud fra dine ønsker) og lægger den ind i Facebooksystemet. Alle vores tekstforfattere er alle specialister i online markedsføring og har en akedemisk baggrund med fokus på sprog og kommunikation. Vi sætter et budget op der passer til dit ambitionsniveau. Vi holder øje med dine kampagner og kommer løbende med rapporter der viser trafikken.
Hvad koster det? - CPM (Cost Per Mille - Mille er det latinske ord for tallet 1000) Når en Facebookbruger er logget på sin profil og din annonce bliver vist imens, tæller det som en visning. Du betaler en fast pris pr. visning.
- CPC (Cost Per Click - eller pris per klik) Når en Facebookbruger er logget på sin profil og din annonce bliver vist imens, og brugeren klikker på din annonce, tæller det som et klik. Du betaler en fast pris pr. klik - Pay per click.
Hvilke målgrupper kan der vælges? Det er muligt at målrette annoncerne efter for eksempel land, alder, køn og civilstatus. Selve annoncen består af en overskrift, logo eller billede (kan udelades) og en annoncetekst.
Eksempler på målgrupper pr. 14. september 2008 I alderen 20 - 30 år: 542.260 Kvinder: 729.760 Singel: 292.580 .. og meget mere!