Lær dine besøgende at kende - Få styr på hvad der virker og ikke virker for dine kunde på din WebShop!
MediaDirekt tilbyder at oprette et Google Analytics, der giver dig overblik over følgende: Hvem besøger din hjemmeside? Hvor kommer trafikken fra? Hvordan bruger de besøgende din hjemmeside? Virker din hjemmeside efter hensigten? Får du noget ud af din markedsføring på nettet? Nedenfor ses et eksempel på Google Analytics, der viser om trafikken til din hjemmeside stammer fra søgemaskiner eller henvisnings-websteder (fx krak.dk), eller om trafikken er direkte. ![]() Hvilke oplysniger er der i Google Analytics? Afvisningsprocent Viser hvor mange, der lander på din hjemmeside, men som ikke klikker sig videre. Besøgende Viser antal af besøgende på din hjemmeside. Besøgendes loyalitet Viser, hvor mange gange dine besøgende har været inde på din hjemmeside tidligere. Dybde af besøg Viser dybden af de enkelte besøg – det vil sige, hvor mange besøgende, der har set 1 side, 2 sider etc. Exit site Viser, hvilke sider de besøgende oftest slutter på – det vil sige, hvilken side brugeren er på, når han forlader hjemmesiden. Lande Viser, hvilke lande dine besøgende kommer fra. Regioner/byer Viser, hvilke byer eller regioner dine besøgende kommer fra. Navigationsoversigt Viser, hvilke sider de besøgende læser på din hjemmeside. Nye besøgende Viser hvor mange af de besøgende på din hjemmeside, der er nye besøgende. Sidevisninger Viser, hvor mange sider en gennemsnitsbruger af din hjemmeside besøger. Sprog Viser, hvilke sprog brugerne af din hjemmeside har søgt på. Søgeord Viser, hvilke søgeord de besøgende har benyttet, når de lander på din hjemmeside. Tidsforbrug Viser, hvor lang tid en gennemsnitsbruger besøger din hjemmeside. Tidspunkter Viser, hvornår der er trafik på hjemmesiden - hvilke dage og hvilke klokkeslæt. Trafikkilder Viser, hvorfra de besøgende kommer, altså om trafikken til din hjemmeside stammer fra søgemaskiner, henvisningswebsteder eller om trafikken er direkte. --------------------------------------------------------------- TIPS Trafikkilder & tidsforbrug Denne kombination fortæller dig, hvilke trafikkilder, der har den største værdi i forhold til besøgende. Dermed kan du se, hvor de brugere, der bruger længst tid på din hjemmeside, kommer fra. Søgeord & afvisningsprocent Kombinationen kan hjælpe dig med at afgøre værdien af enkelte søgeord. Samtidig kan denne kombination fortælle dig om brugerne finder din hjemmeside relevant for deres søgning. Nye besøgende & afvisningsprocent Denne kombination kan vise dig, om din hjemmeside sælger budskabet, eller om brugerne blot lukker siden med det samme. |