E-mail opsætning
Med en løsning hos MediaDirekt får du mail og adgang til vores mailserver, hvor du selv kan oprette nye mail konti.
Her er nogle links til de funktioner du har brug for hvis du skal opsætte e-mails.
1. OPRET mails på mailserver:
Hvis du ønsker at opret nye mail kontoer eller hvis du skal flytte dine eksisterende konti over til MediaDirekt.dk - se mere på Opret Alias
2. TILPAS dit mail program:
a. Hvis du benytter Outlook kan du her se hvordan du opsætter Outlook - se mere på Outlook opsætning
b. Hvis du benytter Outlook Express kan du her se hvordan du opsætter Outlook Express - se mere på Outlook Express opsætning
c. Hvis du benytter VISTA mail kan du her se hvordan du opsætter i VISTA - se mere på VISTA e-mail opsætning
d. Hvis du benytter Mobiltelefon kan du her se hvordan du op sætter din Mobil - se mere på Mobil e-mail opsætning
Hvis der opstår "fejl" når du opretter mails så kan du finde nogle løsningsmuligheder her - se mere på Fejlmeddelelser
Du kan tjekke din mails via denne side - Login side
Internet udbyders SMTP - SE MERE HER
- Tjek webmail - Da det er et SIKRET område (https), SKAL du derefter trykke på "Forsæt til dette websted (anbefales ikke)" hvis du bliver spurgt om dette!
Fejlfinding - TDC 20/10 2011
NB: TDC har ændret på brug af udgående mailserver med dem som udbyder.
De har lukket for at andre end dem selv bruger port nr. 25. som vi også bruger, og derfor gør at TDC kunder ikke vil kunne sende via vores normale opsætning.
Desuden har de ændret det til at man for at kunne bruge deres SMTP "smtp.mail.dk" skal oprette en bruger hos dem som skal indtastes i mailprogrammet.
Hvis man vil sende via vores SMTP så skal man gøre følgende:
1. Sæt udgående mailserver(SMTP) til "mail.mediadirekt.dk.
2. gå ind under avanceret og ændre udgående port nr. til 587 virker dette ikke så prøv 465 (står normalt til 25).
3. sætte flueben i "Denne server kræver krypteret forbindelse (SSL) ved udgående.
Kan IKKE MODTAGE mails!
Har du problemer med at hente mails bedes du FØRST tjekke følgende:
1. Har du internet adgang?
2. Er din mail boks på webmailen fyldt?
- hvis ja så slet nogle mails - fjern evt. den funktion der gemmer en kopi på mailserveren
3. Er mailkontoen hos Mediadirekt?
- hvis ja så kontrolere om vores IP = (62.243.225.220) står i Incoming/Indgående (POP3) - se mail opsætning
4. Se hvad den fejl kode du får betyder - Outlook Error
Hvis du STADIG IKKE kan modtage mails, så kontakt vores support afdeling på 88 88 60 80 - viser det sig dog at fejlen alligevel ligger i et af ovenstående, så vil dette blive faktureret efter gællende takster.
Kan IKKE SENDE mails!
Har du problemer med at sende mails bedes du FØRST tjekke følgende:
1. Har du internet adgang?
2. Ligger der en mail i din Outboks/udboks og blokkere for at sende?
- hvis ja så slet denne mail
3. Er mailkontoen hos Mediadirekt?
- hvis ja så kontrolere om vores IP = (62.243.225.220) står i Outgoing/Udgående (SMTP) - se mail opsætning
- virker vores IP IKKE skal du indtaste din internet udbyderes SMTP - SE MERE HER
4. Se hvad den fejl kode du får betyder - Outlook Error
Hvis du STADIG IKKE kan sende mails, så kontakt vores support afdeling på 88 88 60 80 - viser det sig dog at fejlen alligevel ligger i et af ovestående, så vil dette blive faktureret efter gællende takster.